
Невена Никодијевић, рођена 1982.године у Kрагујевцу. Завршила је „Другу крагујевачку гимназију“ у Kрагујевцу 2001.године. Дипломирала сликарство 2005.године на „Академији Лепих Уметности“ у Београду, у класи проф. Момчила Антоновића. Члан је савета галерије Kултурног центра Хаџи Рувим, у Лајковцу од 2022.године.
НЕВЕНА НИКОДИЈЕВИЋ
Члан је уметничке групе АРТЕ од 2010.године у Београду.
Била је потпредседник Удружеја ликовних стваралаца ,,Манасија“ у Деспотовцу од 2010.године.
Члан је савета галерије “ Византија “, од 2007.године у Београду.
Још као студент била је активни је учесник ликовних колонија у земљи и ван земље као и учесник многобројних изложби.
Приредила је шест самосталних изложби и била учесник на реко 50 значајних колективних изложби широм земље.
Излагала је у иностранству, као учесник Дана српске кутуре у Паризу 2011.године.
Учесник Дана српске културе у Истри 2012. године. Учесник Дана Србије и српске културе, Kултурног каравана у Лендави, Франкфурту, Цириху и Паризу 2022.године. Учесник Интернационалне изложбе Златна Четкица у Турској 2023.год.
Излагала је у Пули, Водњању, Будимпешти, Темишвару и Бјељини.
Учесник је вишебројних ликовних колонија широм Србије и ван Србије.
Од 2009.године ради као професор ликовне културе у Деспотовцу.
Име и презиме: Невена Никодијевић
Адреса: Саве Kовачевића 31 Деспотовац
Мобилни телефон: 064/18-27-696
Е-маил: nikodijevicn@yahoo.com


Жена као једна од вечитих тема уметности, извор,зачетак али и резултат стваралачког процеса који уметност иманентно наслеђује од природе бива и у овом ликовном концепту укрштања античких митских и архетипских образаца са садашњошћу, са савременим и вечним, центар сликарског израза Невене Никодијевић.У свом ауторском опусу већ се бавећи Фемином као симболом који повезује тачке у времену и у простору, удаљене и вишедимензионалне, својеврсног универзалног присуства у свету и у себи самој, на платнима која кореспондирају са мотивима класичне ликовне уметности објављује нам колизију профаног и архетипског, жену свакодневнице у контексту савремености, као чиниоца и носиоца једне димензије постојања дубље од површине савремености, колизију у којој се наизглед супротстављени ентитети уливају, преливају једни у друге потпуно мирно и без сукоба попут палете боја којима их уметница обзнањује, судар који није судар. Од грчких и римских богиња до ликова старозаветних и хришћанских, од митолошких бића до лица овековечених на платнима Ренесансе, од тонова окера који указују на њену повезаност са земљом и плодношћу, рађањем и обнављањем до белина и плаветнила мора и небеских пространстава и етеричних простора који је уздижу на пиједестал божанског, жена под лупом уметнице бива увеличана до макроскопских увида, али таквих какви је не разодевају и разобличавају, не деконструишу њено присуство само као појавност, већ транспоновањем тог њеног присуства на временској и психолошкој позадини у светлу овог митског контекста сакрализују њену садашњост и овдашњост. Бранимир Антић



3 comments
Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore.
Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil.
Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere.